Jag önskar att jag kunde uppdatera bloggen mer ofta men allt är inte värt att skriva om. När jag tex skriver om saker som hänt i skolan så vet ni ju inte vilka de är och det blir inte så intressant att läsa om. Men kan berätta mer om min väldigt grymma och speciella helg.

I torsdags så åkta jag hem till Linda, en utan rotary människorna, och där spenderade jag och de andra nio utbytestudenterna natten. Nästa morgon åkte vi till Chesapeak Bay, vi skulle åkt till Washington DC men de stängde regeringen för att de inte kunde komma överens. Och alla muséum, national parker etc är stängda, hur som helst så vi åkte till Chesapeak istället. Vi kom dit runt lunch så vi åt och sedan så badade vi!! Ja, vi badade i Oktober! Hur sjukt, det var tillochmed 22 grader i vattnet! Och självklart så var svensken först ut i vattnet (stolt) Sedan så hängde vi bara resten av dagen och käkade tacos till middag (à la typisk fredagskväll i Sverige) och lite senare så gjorde vi en öppen eld på stranden och grillade marshmallows! Så himla mysigt och fruktansvärt roligt!

På lördagen så gick vi upp ganska tidigt för att åka till en gammal tobaksplantering som var aktiv under 1800-talet. De hade haft slavar och allt där, det var ganska coolt. Och lite roligt att se hur stolta amerikanarna var över deras ”gamla” hus medan vi européer himlade lite lätt med ögonen. När vi gått en rund tur i huset så skulle vi ta en promenad runt om huset men det var 30 grader varmt och helt vindstilla så vi åkte tillbaka till huset och badade och paddlade kanot/kajak. Och så hade vi en sjögräs fight! Jättekul att ha det samma dag som man skulle på home coming.

Runt fyra så åkte vi tillbaka till Lindas hus och där blev jag och Bence (min home coming date) och Miguel upphämtade utav min andra värdmamma och hon släppte av Miguel hemma och körde mig och Bence hem till Raphaelle. Där bytte vi om fort som attan, det tog typ tio minuter för mig att ”göra mig vacker”. Sedan tog vi en massa bilder ihop med Raphaelle och de andra innan vi åkte till skolan.

Home coming är alltså en skoldans, inte alls särskilt fancy och ganska intressant. Amerikaner kan inte dansa, om jag nu kan kalla det de gjorde på dansgolvet för dans. Men vi var där i två timmar (man fick inte lämna tidigare) Och sedan åkte vi till Pedro och Andreas hus där jag och Raphaelle och en massa andra skulle sova och hade lie efterfest typ. Det var kul och ganska random för jag Raphaelle och Laeticia sov på golvet i vardagsrummet med två sovsäckar och folk fick kliva över oss. Haha

Jag sov ca tre timmar och sedan var det dags att åka hem till Rosenbergs igen och sätta igång med plugget. Fast det slutade med att jag sov och sedan kollade på en film och sedan pluggade. En riktigt bra helg!! Vet inte ifall jag skulle gå på home coming igen ifall jag hade chansen men nu har jag sett saker som kommer hemsöka mig för resten utav mitt liv! 

 (Chesapeak bay)
(home coming)

Kommentera

Publiceras ej