Så jag var inne på min blogg precis och insåg att jag inte bloggat sedan november!! Det håller ju inte! Det är redan 9 december idag!! Jag kan inte fatta att jag på lördag har varit här i fyra månader! När jag tänker på det så känns det inte så länge men ändå känns det som om det var evigheter sedan som jag åkte hemifrån! Jag har ju inte fått en svensk kram på så länge!! Även ifall jag får både amerikanska, belgiska och italienska kramar nästan dagligen.

Jag har fått stänga order om att skriva om thanksgiving och om hur det var, så here it goes: Som ni vet så har jag flyttat ut ur Rosenbergs hus och bor ni hos en annan familj. Men Rosenbergs tycker att thanksgiving är en superviktig högtid så de ville gärna ha med mig under dagen och kvällen! Så jag tog med mig gigantiska muffins och så hängde jag med Milo och Charlie större delen utav dagen medan Jen och Chad hade fullt upp med att duka o laga mat och allt sånt där! Runt fyra så började folk strömma in och både Jens föräldrar och Chads har jag träffat förut men sedan fick jag träffa lite syskon och kusiner vilken var kul även ifall det fick mig att sakta hela tjocka släkten där hemma i Sverige..

Vi käkade en massa mat och jag är inte helt såld på thanksgiving maten, den var god men Svensk julmat är godare hehe, det är nog kanske för att man växt upp med det. För jag tvivlar på att amerikaner skulle gilla sill och julmust..  Det var min thanksgiving som flöt på utan några större missöden förutom att min mage helt ärligt putade ut i tre dagar efteråt! Kändes som om jag var gravid.

Nu har det hunnit bli både första och andra advent och Stacey och jag har gjort de mest fantastiska chokladadventskalendrarna någonsin! Hon köpte trekant/julgransformade trälådor (?) som vi sedan målade i olika färgen. Panduro style? Drömmen man haft sedan var liten!! Och vi har köpt riktigt goda och fancy praliner med olika smak varje dag! Idag fick jag en med peppar smak, otroligt gott! Jag har ju lite svårt för att inte kasta mig över den och käka upp alla på samma gång. Typ som greven/prästen/borgmästaren i filmen chocolat när han kryper upp i skyltfönstret i hennes chokladbutik och somnar sedan där!!

Och herregud ni skall se vårat hus! Vi har massa juldekorationer, självaste lisebergskaninen skulle vara avis! Så fint och amerikanskt!

 (Den till vänster är min och den till höger är Staceys, fina va??!)
(En något suddig bild på vårat vackra julhus!)

Kommentera

Publiceras ej