Jag kan inte fatta att jag har jullov redan! Egentligen slutar vi på fredag men nu råkar det vara så att jag skall till New York under två nätter så skolan får komma i absolut sista hand! Inget jag klagar över direkt! På tal om skolan så i onsdags hade en utav syv:arna bakat en pekannötpaj till oss utbytesstudenter! Hur snällt var inte det? Och den var fruktansvärt god och jag har nog inte varit så mätt efter lunch på länge för jag råkade ha med mig svenska hemmagjorda köttbullar som lunch!

Jag har nog aldrig gjort så många köttbullar i mitt liv som jag har gjort här och mer skall det bli nu när folk börjar eterfråga att jag tar med köttbullar till fester och annat! Och amerikaner och människor från övriga etniciteter älskar köttbullar! Och inte konstigt för det är ju riktigt gott! Måste erkänna att mina köttbullar är goda men inga slår farmors.

Jag har även gjort pepparkaksdeg men har inte kommit till skott och bakat pepparkakor än och degen har krympt både på grund utav mig men även Stacy och hennes pojkvän Frank har käkat en del också! Oh yeah, svenska smaker invaderar och tar över de amerikanske smaklökarna!!!

Hoppas allt hemma i Sverige är så bra det bara kan vara och att er snö inte kommer smälta bort innan jul. Vi ska nämligen få 70° Fahrenheit, alltså 21° Celsius (!!!!) här på söndag! Hur sjukt är inte det?! Hoppas verkligen inte det är sant! Jag vill fortfarande ha kvar snön över jul!

 (Tankie i tomtenisse dräkt!) 
 

Kommentera

Publiceras ej