Nu börjar jag närma mig tre månaders sträcket och jag är riktigt stolt över mig själv! Jag har klarat mig mer än en fjärdedel och snart en tredjedel utav mitt år?! Det känns som om det var igår som jag sa hej då till alla där hemma, men samtidigt känns det som om det var evigheter sedan som jag satt där på Landvetter i Mikaelas knä och väntade på att jag skulle få gå igenom säkerhetskontrollen och ta mig till mitt flyg.

Något som också händer snart är att jag byter värdfamilj, och detta sker om ca tre veckor alltså precis innan thanksgiving. Min nästafamilj består utav en kvinna vid namn Stacey Hollard och hennes lilla tax Tankie. En ganska stor skillnad i levnadsförhållande jämför med Rosenbergs som har två galna hundar, Milo, Charlie och saker runt omkring sig hela tiden. Men jag tror verkligen att jag kommer trivas hos Stacey! Dock så kommer jag sakna Rosenbergs mycket! Men jag flyttar ju inte hem ännu!

På tisdag är det min tur att vara ledig från skolan( ni lyckostar i Sverige som fått ha höstlov! ) Även om det bara är en dag så är det en dag med sovmorgon! På måndag kväll så kommer rotary studenterna troligtvis spendera natten hos oss och vi ska käka pizza och ha det mysigt! Vi har inte chansen att träffas så ofta eftersom vi bor så långt ifrån varandra!

Hoppas alla haft en bra halloween och en bra helg!

(en till bild från New York, I central park! Träden var helt fantastiska!)
 

1 kommentarer

Mikaela

07 Nov 2013 16:12

Saknar dig i mitt knä!! Say hii to Tankie from me!
Kramar och pussar <3

Kommentera

Publiceras ej